Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 23.05.2018, 18:41

Меню сайту
Пошук
Форма входу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статтей

Головна » Статті » Статті » Статті

Становлення та розвиток професійної майстерності учителя
Доки живуть на світі вчителі та учні, доти світ перебуватиме у постійному розвитку, який веде до оновлення, духовного збагачення, моральної досконалості. Важко навіть уявити собі, скільки душевних сил, енергії, знань, умінь треба докласти, щоб виростити і виховати справжніми людьми таких різних, не схожих між собою дітей! 
Учитель розкриває перед учнем усі таємниці буття: вчить розпізнавати добро і зло, щирість і підступність, багатство душі і духовну убогість. А вчителі природничих наук сприяють розвитку в учнів гуманного ставлення до живого, розкривають закони природи, формують науковий світогляд та екологічне мислення як нову філософію життя.

Саме над такими завданнями працюють вчителі методичного об’єднання природничих наук Баштанської загальноосвітньої школи №2. 
БЕЗРУЧКО О.А.  – учитель хімії, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист, лауреат обласного конкурсу «Учитель року – 2006» та призер обласного конкурсу «Учитель року – 2015», є членом творчої групи учителів хімії Миколаївщини  з теми «Формування  ключових та предметних компетентностей особистості через впровадження проектних технологій».
БАЛДУК Т.А. – учитель біології та екології, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист,  «Кращий педагогічний працівник» у номінації Загальна середня освіта»  2016 рік;    переможець Всеукраїнського конкурсу-огляд загальноосвітніх навчальних закладів  «Школа сталого розвитку»  що проводився НПО «Вчителі за демократію та партнерство» у партнерстві з Інститутом педагогіки Національної академії педагогічних наук України за підтримки Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України;  учасник  проекту  «Транформація ринку в напрямку енергоефективного освітлення»  що впроваджується Програмою розвитку ООН в Україні ( І місце); активний слухач Інтерактивної школи творчого вчителя: учасник вебінарів «Застосування елементів проблемного навчання у курсі біології 9 класу» та «Еволюція людини як приклад при вивченні багатьох біологічних закономірностей»; автор власного творчого доробку «Домінанта професійної діяльності вчителя», має публікації у фаховій пресі,  науково-методичному журналі «Біологія» видавничої групи «Шкільний світ»; координатор   обласних екологічних проектів по Баштанській  ЗОШ №2 «Приєднайся до Дня довкілля -  посади калину»,  «Приєднайся до Дня довкілля – посади вишню – окрасу рідної землі»,   «Приєднайся до Дня довкілля - посади дуба - оберіг українського народу».
КРИЖАНОВСЬКА Н.А. – учитель біології, географії, природознавства, спеціаліст вищої категорії, «старший учитель». Голова районного методичного об’єднання учителів природознавства, член творчої групи учителів природничих дисциплін Миколаївського інституту післядипломної педагогічної освіти. Розробки та презентації до уроків Наталії Анатоліївни ввійшли до збірки МОІППО «Новітні підходи до викладання курсу природознавства у 5 класі за новою програмою».  Вона  є учасником  заочного обласного конкурсу портфоліо з відеоматеріалами «Педагогічний досвід освітян регіону – 2017»  у  номінації  « Інноваційні технології  в навчально - виховному процесі». В поточному навчальному році Крижановська Н. А. очолює « Школу молодого вчителя». Вже шостий рік поспіль, Наталія Анатоліївна разом із своїми вихованцями займається науково-експериментальною діяльністю. Екологічні проекти, що базуються на дослідженнях хімічного складу питної води м. Баштанка та різноманітних способах її очистки , неодноразово ставали призерами ІІ і ІІІ етапів Всеукраїнської олімпіади з екології та на захисті  наукових робіт Баштанської районної  філії Миколаївського територіального відділення МАН.
Основна мета роботи учителів методичного об’єднання полягає у підвищенні ефективності навчально-виховного процесу на основі використання інноваційних технологій. Ідея їх втілення передбачає досягнення мети високоякісної освіти, тобто освіти конкурентноздатної, спроможної забезпечити кожній людині умови для самостійного досягнення цілей, творчого самоутвердження у різних соціальних сферах. 
Наші учителі приймають активну участь у обласній педагогічній відкритій студії «Наука і ми». Минулого року по проблемі «Дослідницька діяльність як засіб формування ключових компетентностей у навчанні хімії» учениці 11 класу Шишук Ірина та Дудка Вікторія показали цікаві  дослідницькі проекти, робота над якими відбувалась під керівництвом Безручко Олени Анатоліївни. На VI засіданні на відзначення Всесвітнього дня науки в ім’я миру і розвитку «Наука, технології, інновації як найважливіші чинники успішного розвитку країни» учителі О.А.Безручко та Т.А.Балдук мали нагоду ознайомитися із роботами провідних науковців вишів, були учасниками бесіди по скайпу з переможцем національної премії Global Teacher Prize Ukraine (2017) Пшенічком  П.Ф. 
 Восени на базі Баштанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 відбувся семінар для вчителів біології та хімії навчальних закладів району та закладів освіти Баштанської ОТГ з проблеми «Становлення та розвиток професійної майстерності вчителя біології та хімії нової української школи». З метою підвищення фахового рівня, методики викладання предмета учителі району ознайомлювалися з новинками науково-методичної літератури, з досвідом роботи вчителів методичного об’єднання природничих наук нашої школи. В ході роботи  були  проведені майстер-класи: «Використання інтерактивних технологій на уроках біології» ( Балдук Т.А.), «Створення тестів Power Point» (Безручко О.А.), «Використання інтерактивної дошки на уроках біології» (Крижановська Н.А.), розглянуті питання  нових стандартів освіти в Україні, стан впровадження та перспективи STEM-освіти. 
У практиці роботи вчителів– проведення уроків різних типів з використанням мультимедійних програм, електронних посібників навчального призначення. З метою інтенсифікації навчального процесу вчителі ефективно використовують  сучасні технічні засоби – комп’ютер, мультимедійний проектор та інтерактивну дошку,   тобто створюють  інформаційне навчальне середовище.
Майбутнє природничих наук у старшій школі – це створення інтегрованих міждисциплінарних уроків. Саме такі уроки сприяють всебічному розвитку учнів. Щороку на засіданні кафедри виділяються теми інтегрованих уроків, визначаються проблеми кожного з них.  У цьому навчальному році членами нашого МО Безручко О.А. та Балдук Т.А. був проведений бінарний урок з біології та хімії в 11 класі на тему «Жири, білки, вуглеводи як компоненти їжі, їх роль в організмі». Таким урокам, проведеним учителями-однодумцями, гарантований успіх, задоволення учнів, якість знань та їх системність. 
Члени методичного об’єднання діляться досвідом роботи з молодими колегами, використовуючи сучасні інформаційно-комунікаційні технології та медіаосвіту як ефективний ресурс реалізації діяльнісного підходу при вивченні природничих дисциплін. З цією метою членами МО проведено показові уроки на теми: «Віруси – неклітинні форми життя» (біологія 10 клас), «Будова квітки» (біологія 6 клас) та «Закон Авогадро. Молярний об’єм газів» (хімія 8 клас).
Одним із напрямків виховної роботи  МО природничих наук є екологічне виховання. З цією метою педагогами проводиться безліч різноманітних заходів в рамках Всеукраїнських акцій: 
- в останні дні вересня було проведено тиждень «Юного натураліста»; 
- щорічно, 1 квітня, відзначаємо Міжнародний День птахів, який проходить в рамках програми ЮНЕСКО «Людина і біосфера»; 
- приймаємо участь в соціально-педагогічній  акції «Квіти біля школи – тобі, Батьківщино!» в межах  регіонального проекту «Школа В.О. Сухомлинського – школа ХХІ століття»;
- проведено трудові акції з упорядкуванням  шкільної території, заходи щодо благоустрою та озеленення території навчального закладу; 
- на виконання Указу Президента України від 12 січня 2015 року №5/2015 «Про стратегію сталого розвитку «Україна – 2020    «Про у рамках реалізації міжнародного проекту «Освіта для сталого розвитку» проводимо «Весняну толоку»;
- напередодні Великодніх свят проводимо «Весняну толоку» -  заходи щодо благоустрою та озеленення території навчального закладу; 
- щорічно у третю суботу квітня відзначаємо  Український день довкілля.
Щорічно в квітні місяці на високому рівні проводиться тиждень природничих наук. В рамках цього тижня проводимо радіолінійки, брейн-ринги, змагання «Ерудити», показові «Цікаві досліди», різноманітні акції, виставки «Наші домашні улюбленці», «Тільки краса врятує світ», конкурси екологічних плакатів, КВК, ярмарки «Дбайливий господар», трудові десанти «За чисте довкілля».
Засобом активізації та поглиблення знань з предметів природничого циклу є творчі роботи. Вони активізують пізнавальну діяльність учнів, є сприятливим підґрунтям для розвитку інтересу учнів до предмету й змістовно поповнюють кабінет корисним і необхідним матеріалом. І саме дитяча  наукова творчість дає учням важливий старт до подальших успіхів у науковій діяльності. Юні, допитливі, наполегливі дослідники, займаючись науково-експериментальною діяльністю у рамках МАН, сповнені віри у себе, у власне майбутнє, досягають вершин.
Одним із пріоритетів у роботі методичного об’єднання є виявлення, підтримка та розвиток обдарованих дітей. Головне завдання вчителів – знайти і підтримати іскру таланту та дати їй можливість розгорітися якомога яскравіше. Ми розуміємо важливість цієї роботи і намагаємося не залишати без уваги кожну творчу особистість.
Результатом наполегливої праці членів методичного об’єднання є перемога їх учнів у олімпіадах і конкурсах. Упродовж останніх   років   учні стали переможцями ІІ та призерами ІІІ етапів Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології, екології та хімії  ( Паранюк Р., Шишук К., Шишук І.) 
Районні олімпіади з біології, географії, хімії та екології у цьому навчальному році ще раз підтвердили: лави юних природознавців поповнюються  новими і новими учасниками, переможцями. І в цьому заслуга всіх учителів методичного об’єднання. Вони докладають усіх зусиль, щоб пробудити в учнів потяг до знань, бажання йти в ногу з часом, набути навичок наукової роботи, наполегливо здобувати знання. 
Високі результати у ІІ-му (районному) етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади показали такі учні: Мельничук Владислава (8 кл.), Войцехов Іван (9 кл.), Довженко Катерина (10 кл.), Данчак Богдан (11 кл.) – з хімії; Гвозденко Ярослав (8 кл.), Бобошко Ангеліна (9 кл.), Бойченко Тетяна (10 кл.), Кокітка Марія (11 кл.) – з біології; Якименко Олена (9 кл.) та Довженко Катерина (10 кл.) – з екології. 
Кожного року наші учні є лауреатами та переможцями Всеукраїнської предметної олімпіади «Олімпус», започаткованої Інститутом Розвитку Шкільної Освіти ОЛІМПУС м. Львова.
Ми пишаємося досягненнями наших юних природознавців. Попереду багато цікавих планів, нових перемог та звершень. Висловлюємо подяку батькам, діти яких виявили особливу зацікавленість до вивчення природничих наук і бажають пов’язати з ним своє майбутнє. Сподіваємось на подальшу співпрацю. Бажаємо своїм вихованцям подальших успіхів та перемог.



 
Категорія: Статті | Додав: Bzosh2 (13.03.2018)
Переглядів: 20 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Наші партнери

Наші партнери

Наші партнери

Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 520

Баштанська ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 © 2018