Баштанський опорний заклад ЗСО І-ІІІ ступенів №2
Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 12.12.2019, 04:51


Меню сайту
Пошук
Форма входу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Робота з дітьми

«Дружба – найбільший скарб!» – і це варто розуміти з дитинства. Саме тому 10 грудня соціально-психологічна служба Баштанського опорного закладу ЗСО І-ІІІ ступенів №2 провела виховну годину для учнів 1-Б класу, метою якої було розкрити значення дружби в житті людини; навчити дітей правильно вибирати друзів, спілкуватись і товаришувати; вчити бачити справжню дружбу; сприяти виникненню дружнього колективу в класі; виховувати уважне, шанобливе ставлення один до одного, розвивати уміння цінувати дружбу. Під час заходу дітки грали в різноманітні ігри. Особливо сподобався діткам метод «Мікрофону», їх щирі відповіді на питання «Що ж таке справжня дружба?» вразили чіткістю та обдуманістю. Під час роботи в групах уміло зібрали вислови про дружбу, а також створили із гілочок символ єдності класу. На завершення заходу учні прикрасили дерево дружби долоньками, а також обмінялися сердечками один з одним.





Акція “16 днів проти насильства”
25 листопада в Баштанському ОЗЗСО І-ІІІ ступенів №2 стартувала Всеукраїнська акція “16 днів проти насильства”.
Мета акції – привернення уваги громадськості до актуальних для українського суспільства проблем: подолання насильства в сім’ї, протидії торгівлі людьми та жорстокого поводження з дітьми, гендерного насильства та забезпечення рівних прав жінок і чоловіків.
У рамках акції було проведено виховні години «Ми проти насильства», конкурси малюнків «Я малюю світ таким, яким бачу», « Як не стати жертвами насилля», інтерактивне заняття «Скажемо насильству - НІ!», інтерактивна гра «Мандрівка в країну Толерантності», бесіда на тему: «Насилля в сім'ї скажемо: «Ні!»»





Всесвітній день боротьби зі СНІДомВсесвітній день боротьби зі СНІДом

Щорічно 1 грудня в усьому світі відзначають Всесвітній день боротьби зі СНІДом. З метою профілактики негативних явищ у молодіжному середовищі, зокрема, ВІЛ/СНІДу, та толерантного ставлення до хворих на ВІЛ/СНІД, у Баштанському опорному ЗЗСО І-ІІІ ступенів №2 проведено ряд заходів. Сьогодні відбулась загальношкільна акція "Червону стрічку носять небайдужі!". Всі вчителі та учні 5-11-х класів одягли червоні стрічки в знак підтримки ВІЛ-інфікованих людей. Також пройшла акція «Обійми мене!», де всі охочі ділилися своїм теплом із друзями, однокласниками та вчителями.
Серед учнів 10 та 11 класу проведено опитування щодо обізнаності з ВІЛ/СНІДом. Також серед учнів 2 класу проведено бесіду «Дітям про СНІД», під час якої школярі дізналися про вірус імунодефіциту людини і синдром набутого імунодефіциту.
Усі проведені заходи сприяли підвищенню рівня інформованості учнів про соціально-небезпечні хвороби та формування толерантного ставлення до людей із ВІЛ–позитивним статусом.





 

Тиждень Доброти та Толерантності
З 11 по 15 листопада в Баштанському ОЗЗСО І-ІІІ ступенів №2 провели Тиждень Доброти та Толерантності. Кожного дня на вчителів, учнів та їх батьків чекала ціла низка сюрпризів і несподіванок.
Мета цього проекту познайомити молодших школярів з поняттям «толерантність», гуманізація стосунків між учнями, формування позитивних навичок співіснування у колективі, виховання чуйного ставлення до людей.Учні 2-3 –х класів завітали в країну «толерантності».
Навчання толерантності починається з дітей, яких варто вчити не просто бути «такими як всі», а, поважаючи інших, висловлювати свою точку зору та відстоювати власну позицію.








З 16 по 20 вересня проходив Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу. В Баштанському опорному закладі ЗСО І-ІІІ ступенів №2 практичним психологом Смирновою І.В.  було проведено такі заходи:
- години спілкування «Кібербулінг! Який він?», «Стоп булінг!»;
- перегляд відео – презентацій «Булінг в школі. Як його розпізнати?»;
- тренінгове заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі». 
У кожної людини є право—любити іншого, або ні, поважати, або ні. Але ні у кого немає права принижувати гідність іншої людини, навіть словесно.





 


ПАМ'ЯТКА КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ 5-х КЛАСІВ

- Працюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи.
- Розвивайте почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу (зовнішній вигляд, успіхи в навчанні, максимальна участь у святах, естафетах, конкурсах).
- Пріоритет віддавайте індивідуальній роботі (спостереження, бесіди, анкетування, доручення).
- Уникайте «гострих» кутів, проявляйте стриманість, терплячість.
- Пам'ятайте: діти потребують ласки, ніжності, співучасті, турботи.
- Вчасно й мудро підтримуйте дитячу активність.
- Не забувайте: формування класного, батьківського колективу не менш важливе, ніж дитячого. Ретельно готуйтесь до батьківських зборів, проводьте сімейні вечори, активно залучайте батьків і вчителів-предметників до життя класу.

 

ПАМ'ЯТКА ВЧИТЕЛЯМ, ЯКІ ВИКЛАДАЮТЬ У 5-х КЛАССАХ

 - Відвідайте уроки в 4-му класі. Придивіться до своїх майбутніх учнів. Познайомтеся з методикою викладання в початкових класах.
- Опрацюйте спеціальну психолого-педагогічну літературу.
- Пам'ятайте: легше з першого уроку викликати до себе довіру, любов дитини, ніж потім подолати недовіру.
- Не змінюйте різко методи роботи, використовуйте ігровий матеріал, інструктажі, пам'ятки, алгоритми, картки-опори, зразки виконання.
- Протягом уроку та додому давайте конкретні доступні завдання й домагайтесь їх чіткого виконання.
- Щоденно перевіряйте письмові роботи учнів, домагайтеся систематичної роботи над помилками.
- Ретельно обміркуйте заходи та прийоми розвитку мислення, усного та писемного мовлення учнів. Розробіть відповідний роздавальний матеріал.
- Забезпечуйте систематичне повторення.
- Уникайте перевантаження дітей.
- Відвідуйте уроки колег, які викладають у 5-х класах

 

ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ

1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.
2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.
3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.
5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.
6. Не слід відразу ослабляти контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо.
7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.
8. Головне новоутворення підліткового вікового періоду – відкриття своєї індивідуальності, свого «Я». Підвищується інтерес до свого тіла, зовнішності.
9. Зростає дух незалежності, який впливає на стосунки підлітка в родині, школі.
10. У дітей настає криза, пов’язана з бажанням здобути самостійність, звільнитися від батьківської опіки, з’являється страх перед невідомим дорослим життям.
11. Бажання звільнитися від зовнішнього контролю поєднується зі зростанням самоконтролю й початком свідомого самовиховання.
12. Внутрішній світ дитини ще нестабільний, тому батькам не слід залишати своїх дітей без нагляду. Підліток дуже вразливий і легко піддається впливам як позитивним, так і негативним.
13. Розширюється коло спілкування, з’являються нові авторитети.
14. Недоліки й суперечності в поведінці близьких і старших сприймаються гостро й хворобливо.
15. У батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників, а не диктаторів.

З 29 жовтня розпочався адаптаційний процес учнів 1-х класів
Початок навчання в школі - один з найбільш складних і відповідальних моментів в житті дітей як в соціально - психологічному, так і у фізіологічному плані. Проблема підготовки учнів до життя в новому соціально економічному і культурному просторі знаходить особливу актуальність в зв'язку виникаючими питаннями про ефективність початкового етапу навчання. Тому виникає питання, якою мірою здатна виступаюча до школи дитина вчитися без утруднень? Дитина, що не досягла необхідного рівня розвитку, не звиклий до шкільного життя в період адаптації стикається в школі з масою труднощів і невдач, що може мати негативні наслідки. У зв'язку з цим виникла необхідність перегляду роботи з питань спадкоємності між ланками, систематизувати і шукати причини, намітити шляхи рішення проблеми адаптації першокласників.
            

 

Рекомендації вчителям щодо успішної адаптації учнів 1 класів:

1. Урахування вікових і індивідуальних психологічних особливостей дітей.
2. Демонстрація вчителем віри в успіх дитини.
3. Зняття неуспішного оцінювання на перших етапах навчання.
4. Запобігання груповій критиці дитини або її робіт, а також порівнянь її помилок з постійними успіхами інших учнів.
5. Порівняння якості роботи дитини тільки з її попередніми роботами.
6. Вказуючи на помилки, намітити шлях до успіху.
7. Акцентування уваги на успіхах учня, перемогах.
8. Створення ситуацій успіху.
9. Надання емоційної підтримки учням словами, поглядом, дотиком.
10. Запобігання частому використанню в мові слів-заперечень.
11. Уроки організовувати лише на позитивних емоціях.
12. Недопустимі ситуації стресу на уроках.
13. Використовувати гру, наочність 
14. Пам’ятати правило: «Учитель, який використовує у роботі з 6-річками лише книжку і дошку – нічому не вчить»

 

 9 способів порятунку від стресу 

1.З'ясуйте, що саме вас тривожить і зачіпає за живе. Психоло¬ги стверджують: проблема, витягнута з підсвідомості, — уже на¬половину вирішена. Для цього зовсім необов'язково йти до пси-хоаналітика. Розкажіть про те, що вас турбує, близькій людині. Це особливий психологічний прийом: проаналізувавши свою про¬блему вголос, ви доберетеся до кореня своїх проблем і знайдете вихід із ситуації.
2. Не видавайте себе за бідну овечку. Перше, що рекомендують зробити психологи, коли в черговий раз захочеться розвинути з дріб'яз¬кової проблеми маленьку трагедію, слід знайти людину, якій би жило¬ся набагато гірше, і допомогти їй.
3. Сплануйте свій день. Учені помітили, що для людини, стан якої наближається до стресового, час прискорює свій біг. Тому вона відчу¬ває непомірну завантаженість і нестачу часу. Упоратися з переванта¬женнями елементарно: розпишіть свої дії, розподіливши за ступенем важливості, і виконуйте свій план.
4. Не згущуйте хмари. Люди, схильні до стресових реакцій, будь-яку проблему роздувають до масштабів всесвітньої катастрофи. На¬справді жахливі обставини в нашому житті трапляються нечасто. Тому викиньте з голови надумані проблеми, а також ті, які ви не взмозі вирішити.
5. Навчіться керувати своїми емоціями. Наш мозок викидає гор¬мони стресу на будь-які подразники, що загрожують нашому спокою. При цьому йому зовсім байдуже, реальні вони або вигадані. Вирватися зі стресового кола допоможе найпростіша йогівська вправа. Заплющте очі й подумки перенесіться на берег океану. Підніміть руки вгору і розведіть у сторони, уявляючи, як у них входить енергія. Складіть їх одна на іншу в ділянці пупка (ліва знизу). Цього цілком достатньо, щоб повноцінно відпочити, збагатити мозок киснем і зас¬покоїтись.
6. Не забувайте хвалити себе щоразу, коли вам удається впора¬тися із хвилюванням. Наприклад, купіть собі що-небудь у подару¬нок. Причому робити це потрібно не стільки заради себе, скільки за¬ради свого мозку. Ваша сіра речовина теж має потребу в подяці за відмінно виконану роботу.
7. Усміхайтеся, навіть якщо вам не сильно хочеться. Сміх пози¬тивно впливає на імунну систему, активізуючи Т-лімфоцити крові. У відповідь на вашу усмішку організм продукуватиме бажані гормо¬ни радості.
8.Робіть фізичні вправи не менше 30 хвилин на день. Замість того, щоб відлежуватись у ліжку, бігайте. За твердженням лікарів, найантистресовіші види спорту — біг і спортивне ходіння. По-пер-ше, активні рухи не дають адреналіну нагромаджуватися, по-дру¬ге, відволікають від негативних думок. Стежте за пульсом — його оптимальна частота для вас розраховується за такою формулою: 180 мінус ваш вік.
9.Використовуйте агресивну енергію в мирних цілях. Візьміть на озброєння японський спосіб боротьби зі стресами. Коли японець відчуває роздратування, він щосили б'є опудало свого шефа. А якщо у вас під рукою ляльки не виявилося, напишіть лайливий лист. І з усією кровожерливістю, на яку ви здатні, спаліть його, розірвіть у жмути... (Можете уявляти, начебто те саме робите з адресатом.) Психологи помітили, що ненормативна лексика разом з різкими жестами теж доб¬ре виводить негативні емоції.


 

                                     Кілька корисних установок у спілкуванні.

1. Ніколи не поспішай робити категоричних висновків по першому враженню, особливо уникай негативних оцінок.
2. Пам’ятай про те, що всі люди різні, кожна людина унікальна і не повторна. У житті не варто відносити людину
до якогось типу, класифікувати людей.
3. Ми часто ображаємося на людей або не задоволені ними, тому що вони не виправдовують наших очікувань,
не містяться в ті рамки, які ми їм відвели. Але люди зовсім не зобов'язані бути такими, якими ми бажаємо їх уявляти.
4. Пам’ятай про те, що будь-яка людина по своїй суті має унікальну здатність до зміни.
5. Ніколи не плутай поведінку людини і її особистість. Оцінюючи вчинок людини, у жодному разі не вішай ярлик на її особистість.
6. Навчися ухвалювати будь-яку людину цілком, такою, якою вона є – з усіма її гідностями й недоліками.
7. Як говорив Дейл Карнегі, якщо прагнеш переробити людей, почни із себе – це й корисно і безпечно.
Як управляти своїми емоціями.
 1. Повністю позбуватися емоцій і не розумно, і неможливо. Немає емоцій поганих або гарних. На думку Жан-Жака Руссо, «усі страсті гарні, коли ми володіємо ними, і всі дурні, коли ми їм підкоряємося».
2. Джонатан Свифт сказав: «Віддаватися гніву часто – однаково, що мстити самому собі за провину іншого». Обери ці слова своїм девізом, і ти станеш набагато більш врівноваженним і оптимістичним.
3. Необхідна умова радісного настрою – гарні взаємини з людьми. І навпаки: радісне сприйняття життя – основа симпатії й розташування до тебе інших. Дай собі установку на добре й поважне відношення до людей. Прав Шекспір:
«Дарма думати, начебто різкий тон є ознака прямодушності й сили».
4. Не намагайся просто придушити в собі емоції. Подавлені почуття однаково виллються назовні тим або іншим способом, або можуть стати причиною захворювання. Краще відіграй ці емоції зовні, але без шкоди для навколишніх.
5. Якщо в тебе виникло подразнення або злість, не борися з ними, а спробуй «відокремити» їх від себе. Поспостерігай за їхнім протіканням, знайди й проаналізуй причину їх появи, і ти переконаєшся, наскільки маленька й несерйозна ця причина. Усе це сприяє вгасанню негативних емоцій.
6. У відносинах із близькими людьми часто буває потрібно відверто сказати про свої почуття, що виникли в тієї або іншій ситуації. Це набагато краще, чим фальш і закритість у спілкуванні. 

 

                                                    Поради для підвищення самооцінки

Як же важко жити із заниженою самооцінкою. Чи вам не знати? Ви постійно перебуваєте в скутому, напруженому стані, не вірите у власні сили і постійно говорите про свої невдачі. Коли ви дивитесь у дзеркало, то неодмінно бачите тільки недоліки вашої зовнішності. Ваша спина згорблена, голова понуро дивиться вниз, на лиці постійно чимось невдоволений або ображений вираз.
 Що ж, давайте спробуємо підвищити власну самооцінку. Тим більше що зробити це можна, а головне – потрібно.  Звичайно, краще вам звернутися до фахівця-психолога. Але дещо вже зараз ви зможете зробити самі. Головне – повірити, і результат не змусить себе довго чекати.
 1) Перестаньте порівнювати себе з іншими людьми, їх досягненнями та перемогами. Просто намагайтеся радіти успіхам інших без злості, образи чи заздрості.
 2) Навіть жартома припиніть використовувати негативні висловлювання на свою адресу. Замість того щоб сказати «Який я дурень! Я невдаха! У мене нічого не вийде!», Необхідно говорити тільки позитивні речі про себе і свої здібності – «Я молодець! Я зможу з усім чудово впоратися!»
 3) Якщо вас хвалять або роблять вам компліменти, не потрібно їх заперечувати і говорити у відповідь: «Що ви, нічого особливого! Ні, не варто! »Подякуйте щиро за добрі слова – більше нічого не потрібно.
 4) Зверніть увагу на коло ваших знайомих. Якщо ви будете перебувати в товаристві людей, налаштованих по відношенню до вас негативно (не дають вам висловитися, або заперечують вашу думку, вважають його непотрібним), тим самим ваша самооцінка буде знижуватися. Намагайтеся якомога більше спілкуватися з людьми, від яких віє позитивом, які впевнені в собі і завжди будуть готові вас підтримати.
 5) Складіть список ваших досягнень! Приміром, ви навчилися кататися на роликах, прочитали книгу, яку давно збиралися подужати, отримали права – загалом, все, що вас порадувало! До цього списку складіть список ваших позитивних якостей – ви розумний, добрий, чесний, чуйний! Перечитуйте ці списки частіше і поповнюйте їх новими записами!
 Вставайте вранці з посмішкою, радійте кожному дню і пам’ятайте про те, що ви – унікальна особистість!

 

                                    Як здолати хвилювання перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією?

Перед початком уроку:
• Готуйтеся!
• Ретельно вивчайте матеріал.
• Не бійтеся наближення тестування, контрольної роботи, підсумкової атестації.
• Сприймайте це як можливість показати обширність своїх знань і отримати винагороду за виконану вами роботу.
• Потрібно добре виспатися в ніч перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією.
• Відведіть собі час із запасом, особливо для справ, які треба виконати перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією і приходьте на урок незадовго до початку.
• Розслабтеся перед тестом, контрольною роботою, підсумковою атестацією.
• Не прагніть повторити весь матеріал в останню хвилину.
• Не приходьте на урок з порожнім шлунком.
• Візьміть цукерку або що-небудь інше, щоб не думати про тест, контрольну роботу, підсумкову атестацію, не хвилюйтеся.
Під час уроку:
• Уважно прочитайте завдання.
• Розподіліть час на виконання завдання.
• Сядьте зручно.
• Якщо ви не знаєте відповіді, пропустіть це питання і приступайте до наступного.
• Не панікуйте, коли всі починають здавати свої роботи. Ті, хто першим виконав завдання, не отримають за це додаткових балів.



П

 

 

Наші партнери

Наші партнери

Наші партнери

Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 541

Баштанський опорний заклад ЗСО І-ІІІ ступенів №2 © 2019