Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 17.12.2017, 15:39

Меню сайту
Пошук
Форма входу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Робота із батьками

Рекомендації батькам

  1.  Дитина не повинна відчувати себе у сім’ї самотньою, дайте їй відчути постійну зацікавленість, любов і підтримку.
  2.  Щоб правильно виховувати, треба знати вікові та індивідуальні особливості дитини.
  3.  Ростіть дитину не для себе, а для неї, поважайте її бажання, не нав’язуйте своїх.
  4.  Довіряйте дитині. Право на власні помилки дозволяє оволодіти вмінням самостійної виправляти.
  5.  Будьте терплячими та майте батьківську витримку – це показник вашої впевненості в собі.
  6.  Твердість лінії виховання досягається стабільністю обов’язкових для виконання правил.
  7.  Слідкуйте за витриманим тоном спілкування, пояснюйте свої вимоги. Будьте послідовним у своїх вимогах.
  8.  Розумні обмеження цілком допустимі, але вони не повинні бути суперечливими, особливо ті, що виходять з різних джерел: від батьків, вчителя тощо.
  9.  Не порівнюйте дитину з іншими. Порівнюйте, якою вона була вчора і якою є сьогодні.

 

Поради батькам обдарованих дітей:

Створити безпечну психологічну атмосферу дитині в її пошуках. Де вона могла б знайти розраду у разі своїх розчарувань і невдач.

Підтримувати здібності дитини до творчості й виявляти співчуття до ранніх невдач. Уникати негативної оцінки творчих спроб дитини.

Бути терпимими до несподіваних ідей, поважати допитливість ідеї дитини. Намагатися відповідати на всі запитання. Навіть якщо вони вам здаються безглуздими. Залишайте дитину одну в дозволяйте їй, якщо вона бажає, самій займатися своїми справами. Надлишок опіки може обмежити творчість.

Допомагати дитині сформувати її систему цінностей, не обов’язково засновану на її системі поглядів, щоб вона могла поважати себе і свої ідеї поряд з іншими ідеями та їх носіями.

Допомагати дитині задовольняти основні людські потреби, оскільки людина, енергія якої скута основними потребами, рідко досягає висот у самовираженні.

Допомагати дитині долати розчарування і сумніви, коли вона залишається сама в процесі не зрозумілого ровесникам творчого пошуку: нехай дитина збереже свій творчий імпульс.

Пояснити, що не на всі питання дитини завжди можна відповісти однозначно. Для цього потрібен час, а з боку дитини – терпіння. Вона навчитися жити в інтелектуальному напруженні, не відкидаючи своїх ідей.

Допомагати дитині цінувати в собі творчу особистість. Однак її поведінка не має виходити за межі пристойного.

Допомагати дитині глибше пізнати себе. Виявляти симпатію до її перших спроб виразити таку ідею словами і зробити зрозумілою для оточення.

Тест «Які Ви батьки?»

Необхідно обрати одну з трьох відповідей:

а) можу і завжди так роблю;

б) можу, але не завжди так роблю;

в) не можу.

Чи можете ви:

  1. У будь-який момент залишити свої справи і зайнятися дитиною?
  2. Порадитися з дитиною, незважаючи на її вік?
  3. Зізнатися дитині у помилці, яку ви допустили по відношенню до неї?
  4. Вибачитись перед дитиною в разі своєї неправоти?
  5. Стримати себе, якщо вчинок дитини роздратував вас?
  6. Поставити себе на місце дитини?
  7. Повірити хоча б на хвилинку, що ви добра фея?
  8. Розповісти дитині про навчальний випадок зі свого дитинства, який показує вас в негативному світлі?
  9. Завжди утримуватись від слів, здатних боляче вразити дитину?
  10. Пообіцяти дитині, що виконаєте її бажання за хорошу поведінку?
  11. Надати один день, коли вона робила б усе, що їй заманеться і поводила б себе так, як хоче, а ви ні в що не втручатиметесь?
  12. Не відреагувати, коли дитина вдарила, грубо штовхнула або просто незаслужено образила іншу дитину?
  13. Встояти проти дитячих прохань і сліз, якщо впевнені, що це – примха, скороминуча забаганка?

Підрахуйте бали.

а) 3 бали, б) 2 бали, в) 1 бал.

30-39 балів.

Дитина – найбільша цінність у вашому житті. Ви прагнете не лише зрозуміти, а й пізнати її, поважаєте її, дотримуєтесь найпрогресивніших принципів виховання і постійної лінії поведінки. Інакше кажучи, ви дієте правильно і можете сподіватись на добрі результати.

16-29 балів.

Піклування про дитину для вас питання першорядне, ви маєте здібності вихователя, але не завжди застосовуєте їх послідовно і цілеспрямовано. Часом ви занадто суворі, в інших випадках – надміру м’які, крім того, ви схильні до компромісів, котрі послаблюють виховний ефект. Вам слід серйозно замислитись над своїм підходом до виховання дитини.

Менше 16 балів.

Перед вами постали серйозні проблеми стосовно виховання дитини. Вам бракує або знань, або бажання і прагнення виховати дитину як особистість, а можливо, і того, і другого. Бажано порадитись із спеціалістами-педагогами та психологами, ознайомитися з літературою з питань сімейного виховання. Не забувайте, що формування особистості дитини – дуже складний і відповідальний процес. Ось чому успішне виконання батьківських обов’язків приносить людині найвище моральне задоволення.

Як привчити юного школяра самостійно готуватись до уроків.

Батькам на замітку:

  1. Треба навчити виконувати домашні завдання систематично.
  2. Починати роботу над Д/З через 1,5-2 годин після школи.
  3. Дитина має самостійно сідати за завдання і розуміти для чого їй це потрібно.
  4. Навчити дитину користуватися годинником. Сказати, що треба робити перерви (10-15 хв.) між роботою для активного відпочинку.
  5. Навчити школяра попередньо складати план майбутніх дій, радитися з вами, як виконати завдання, а потім самостійно писати їх.
  6. Допомогти розрізняти головне й другорядне, вміти зосередитись на головному.
  7. Учень має повторити правила, якi вивчав на уроках.
  8. Акцентувати увагу навіть на незначних перемогах, щоб дитина помічала їх і намагалася досягати більших результатів. Не забувати вiдзначити стараннiсть дитини.
  9. На початку навчального року корисно контролювати, як дитина виконує домашнi завдання. Перевіряти, чи правильно вона зрозумiла пройдений матерiал. У І семестрi краще це робити щовечора, а у ІІ – контроль можна зменшити до 2-3 разiв на тиждень.
  10. Ніколи не робіть домашнє завдання за дитину, це їй тільки зашкодить.

 

Поради батькам щодо запобігання шкільної дезадаптації

  • формуйте позитивне ставлення до школи;
  • виявляйте інтерес до шкільних справ та успіхів дитини;
  • формуйте адекватну самооцінку;
  • не перевантажуйте дитину надмірними заняттями, чергуйте їх з грою;
  • навчайте етичних норм спілкування з однокласниками та дорослими;
  • привчайте самостійно долати труднощі, які під силу подолати 6-річні дитині;
  • хваліть частіше, а не докоряйте;
  • частіше згадуйте себе в дитячому віці;
  • любіть дитину безумовною любов’ю, приймайте її такою, як вона є.

 

Рекомендації батькам гіперактивних дітей

У своїх відносинах із дитиною дотримуйтеся «позитивної моделі». Хваліть її в кожному випадку, коли вона цього заслужила, підкреслюйте успіхи. Це допоможе зміцнити в дитини впевненість у власних силах.

Уникайте повторень слів «ні» і «не можна».

Говоріть стримано, спокійно і м’яко.

Давайте дитині тільки одне завдання на певний відрізок часу, щоб вона могла його завершити.

Для підкріплення усних інструкцій використовуйте зорову стимуляцію.

Заохочуйте дитину до всіх видів діяльності, що вимагають концентрації уваги.

Підтримуйте вдома чіткий розпорядок дня. Час прийму їжі, виконання домашніх завдань і сну повинний відповідати цьому розпорядкові.

Уникайте по можливості скупчень людей. Перебування у великих магазинах, на ринках, у ресторанах тощо чинить на дитину надмірно стимулюючий вплив.

Під час ігор обмежуйте дитину тільки одним партнером. Уникайте неспокійних, гучних приятелів. Оберігайте дитину від стомлення, оскільки воно призводить до зниження самоконтролю і наростання, гіперактивності. Давайте дитині можливість витрачати надлишкову енергію. Корисна щоденна фізична активність на свіжому повітрі: тривалі прогулянки, біг, спортивні заняття.

 

Рекомендації для батьків щодо попередження психоемоційних розладів у дітей


· Забезпечити дітям здорове харчування (багато свіжих фруктів та овочів).
· Слідкувати, щоб діти пили багато води (не менше 2 л на день).
· Забезпечити нормоване фізичне навантаження.
· Організувати повноцінний відпочинок, достатній сон.
· Дозувати час перегляду телевізора та занять із комп’ютером.
· Контролювати зміст телепрограм, дисків, відеоігор, книг та журналів.
· Заборонити лихослів’я у домашньому колі.
· Формувати відразу до алкоголю, паління, наркотиків, нецензурної лайки.
· Допомагати у виборі якісного кола спілкування, гідних друзів.
· Розвивати постійні дружні стосунки в сім’ї, непідробний інтерес до справ та внутрішнього світу дитини, готовність у будь-який момент прийти на допомогу.
· Підвищувати авторитет батьків у сім’ї, встановлювати розумні правила та вимоги, запровадити чіткий перелік обмежень та заборон.
· Ставити перед дитиною досяжні цілі, допомагати у виборі оптимального життєвого шляху.
· Спільно долати труднощі та перешкоди, культивувати творчий підхід до розв’язання проблемних ситуацій;
· Вірити в дитину, в її найкращі риси та сторони особистості;
· Виявляти до дитини ніжні почуття, турботу і увагу.
· Виробляти позитивне мислення, виховувати любов до життя.


 

Рекомендації батькам щодо спілкування з агресивними дітьми:

• Пам'ятайте, що заборона й підвищення голосу — найнеефективніші способи подолання агресивності, лише зрозумівши причини агресивної поведінки і знявши їх, ви можете сподіватися, що агресивність дитини буде знижена.
 • Дайте дитині можливість вихлюпнути свою агресію, спрямувати її на інші об'єкти. Дозвольте їй побити подушку або розірвати «портрет» її ворога і ви побачите, що в реальному житті агресивність у даний момент знизилася.
 • Показуйте дитині особистий приклад ефективної поведінки. Не допускайте при ній вибухів гніву або лихослів'я про своїх друзів або колег.
 • Важливо, щоб дитина повсякчас почувала, що ви любите, цінуєте і приймаєте її. Не соромтеся зайвий раз її приголубити або пожаліти. Нехай вона бачить, що потрібна і важлива для вас.
Рекомендації батькам щодо стримування агресивної поведінки підлітків:
• Виявляти до підлітка більше уваги, любові та ласки.
 • Батьки повинні стежити за своєю поведінкою в сім'ї. Кращий спосіб виховання дітей — єдність їхніх дій.
 • Не застосовувати фізичні покарання.
 • Допомагати підлітку знаходити друзів. Заохочувати розвиток позитивних аспектів агресивності, а саме завзятості, активності, ініціативності, перешкоджати її негативним рисам, зокрема ворожості, скутості.
 • Пояснювати підлітку наслідки агресивної поведінки.
 • Враховувати у вихованні та навчанні особистісні властивості підлітка.
 • Надавати підлітку можливість задовольнити потреби в самовираженні й самоствердженні.
• Обмежувати перегляд відеофільмів та комп'ютерних ігор зі сценами насильства.
 • Спрямовувати енергію підлітка у правильне русло, наприклад, заняття у спортивних секціях; заохочувати його до участі в культурних заходах.
Рекомендації батькам по корекції тривожності дітей.
 

Рекомендації батькам щодо стримування агресивної поведінки підлітків:

• Виявляти до підлітка більше уваги, любові та ласки.
 • Батьки повинні стежити за своєю поведінкою в сім'ї. Кращий спосіб виховання дітей — єдність їхніх дій.
 • Не застосовувати фізичні покарання.
 • Допомагати підлітку знаходити друзів. Заохочувати розвиток позитивних аспектів агресивності, а саме завзятості, активності, ініціативності, перешкоджати її негативним рисам, зокрема ворожості, скутості.
 • Пояснювати підлітку наслідки агресивної поведінки.
 • Враховувати у вихованні та навчанні особистісні властивості підлітка.
 • Надавати підлітку можливість задовольнити потреби в самовираженні й самоствердженні.
• Обмежувати перегляд відеофільмів та комп'ютерних ігор зі сценами насильства.
 • Спрямовувати енергію підлітка у правильне русло, наприклад, заняття у спортивних секціях; заохочувати його до участі в культурних заходах.




 

Рекомендації батькам по роботі з тривожними дітьми

Необхідно:
•     Постійно підбадьорювати, заохочувати демонструвати впевненість у їхньому успіху, у їхніх можливостях;
•     Виховувати правильне ставлення до результатів своєї діяльності, вміння правильно оцінити їх, опосередковано ставитися до власних успіхів, невдач, не боятися помилок, використовувати їх для розвитку діяльності;
•     Формувати правильне ставлення до результатів діяльності інших дітей;
•      Розширювати і збагачувати навички спілкування з дорослими й однолітками, розвивати адекватне ставлення до оцінок і думок інших людей;
•     Щоб перебороти скутість, потрібно допомагати дитині розслаблюватися, знімати напругу за допомогою рухливих ігор, музики, спортивних вправ;
•     Не сваріть дитину за те, що вона посміла гніватися на вас. Навпаки, поставтеся до неї, до її обурення з розумінням і повагою: допоможіть їй усвідомити і сформулювати свої претензії до вас.
•     Тільки тоді, коли емоції згаснуть, розкажіть дитині про те, як ви переживали, коли вона виявляла свій гнів. Знайдіть разом із нею владу форму висловлювання претензій .
    Поспостерігайте за собою. Дуже часто ми самі виховуємо своє роздратування,терпимо його доти,доки воно не вибухне,як вулкан,яким уже не можна керувати. Набагато легше й корисніше вчасно помітити своє незадоволення і проявити його так,щоб не принизити дитину,не звинуватити,а просто виявити своє незадоволення.
 

Наші партнери

Наші партнери

Наші партнери

Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 510

Баштанська ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 © 2017