Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП’ятниця, 23.02.2018, 16:43

Меню сайту
Пошук
Форма входу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Профорієнтаційна робота

Завданнями профорієнтації є:

  • формування у людини установки на власну активність та самопізнання як основу професійного самовизначення та самоствердження;
  • ознайомлення зі світом професій, кон’юнктурою ринку праці, правилами вибору професії, своїми правами та обов’язками;
  • забезпечення самопізнання та формування «образу я», як суб’єкта майбутньої професійної діяльності;
  • формування умінь аналізу різних видів професійної діяльності;
  • формування вміння співставляти «образ я» з вимогами професій до особистості та кон’юнктурою ринку праці й створювати на цій основі професійний план та його перевіряти;
  • перевірка можливостей для самореалізації в різних видах професійної діяльності;
  • забезпечення розвитку професійно важливих якостей особистості;
  • виховування загальнолюдських та загальнопрофесійних якостей і розумних потреб.

Учні старших класів потребують розширення, поглиблення та систематизації знань про професії, отриманих в процесі навчальної діяльності.

 

Основні напрями профорієнтаційної роботи з учнями:

  • професійна просвіта;
  • професійне виховання;
  • професійна діагностика;
  • професійна консультація учнів.

 

Основні форми профорієнтаційної діяльності:

  • дискусії;
  • тренінги;
  • круглі столи;
  • робота з батьками;
  • робота з випускниками школи, студентами вищих навчальних закладів;
  • виставки-перегляди;
  • екскурсії.

 

Профорієнтаційна робота

Один мудрий письменник сказав: «Щастя – це коли вранці відчуваєш бажання йти на роботу, а ввечері хочеться йти додому». Дуже просто, правда? Але тільки на перший погляд. Часто можна зустріти людину у якої немає бажання йти на роботу, але це не означає, що ця людина ледача або бездарна. Просто вона вибрала не ту професію яка б відповідала рисам її характеру, прагненням душі. І щоб цього не сталося, потрібно допомогти учням знайти своє місце у житті. Важливо, щоб вони зробили своєчасний та обґрунтований вибір професії та навчального закладу, для подальшого розвитку своєї особистості, авторитету у суспільстві, колективі, ефективної реалізації свого потенціалу.

«Професійна спрямованість – складне психологічне утворення, яке впливає на вибір професії і є тією дієвою силою, що спонукає особистість шукати такий вид діяльності, в якому найбільш повно втілюються її творчі можливості, реалізуються інтереси та нахили.

Існує безліч методик, які допомагають визначитись з вибором майбутньої професії, ось одна із них:

Диференційно-діагностичний опитувальник» (ДДО) Є.О. Клімова

Мета: Діагностика схильностей та професійних інтересів старшокласників (для відбору згідно з класифікацією типів професій)

Інструкція: «Припустимо, що після відповідного навчання Ви зможете виконувати будь-яку роботу. Та якби Вам довелось вибирати із двох можливостей, якій би роботі Ви віддали перевагу?» у кожній із 20 пар запропонованих видів діяльності виберіть тільки один вид і у відповідній клітинці листка відповідей поставте знак «+».

 

Зустріч з  викладачами Чорноморського національного університету ім. Петра Могили

30 січня та 2 лютого  до школи завітали викладачі ЧНУ ім. П.Могили та їх студенти. Гості університету провели профорієнтаційну роботу з учнями 11-х класів.
На зустрічі випускників проінформували про можливі напрямки навчання та умови вступу до вищого навчального закладу
Всі учні отримали інформаційні буклети про Чорноморський національний університет імені Петра Могили.






Заняття з елементами тренінгу по профорієнтації для учнів другого класу на тему: «Усі професії потрібні, усі професії важливі»

 

Тиждень профорієнтації, зустріч з курсантом ІІІ курсу Харківського НУЦЗУ Чорним Сергієм Володимировичем

 

Текст опитувальника

Доглядати за тваринами

або

Обслуговувати машини, прибори, (слідкувати, регулювати)

Допомагати хворим людям

або

Складати таблиці, схеми, програми для обчислювальних машин

Слідкувати за якістю книжкових ілюстрацій, плакатів, художніх листівок, аудіо-відеокасет

або

Слідкувати за станом, розвитком рослин

Обробляти матеріали (дерево, тканину, залізо, пластмасу тощо)

або

Доводити товари до споживача, рекламувати, продавати

Обговорювати науково-популярні книги, статті

або

Обговорювати художні книги (або п’єси, концерти)

Вирощувати молодняк (тварин певної породи)

або

Переконувати однолітків, знайомих у виконанні будь-яких дій (трудових, навчальних, спортивних)

Копіювати малюнки, зображення (або налагоджувати музичні інструменти)

або

Керувати будь-яким вантажним чи транспортним засобом, трактором, тепловозом тощо

Повідомляти, роз’яснювати людям потрібну їм інформацію (в бюро довідок, на екскурсії тощо

або

Оформляти виставки, вітрини (або приймати участь в підготовці п’єс, концертів)

Ремонтувати речі, вироби (одяг, техніку), житло

або

Шукати і виправляти помилки в текстах, таблицях, малюнках

10а

Лікувати тварин

або

10б

Виконувати обчислення і підрахунки

11а

Виводити нові сорти рослин

або

11б

Конструювати, проектувати нові види промислових виробів (машини, одяг, будинки, продукти харчування тощо

12а

Вирішувати конфліктні ситуації між людьми, переконувати, роз’яснювати, наказувати, заохочувати

або

12б

Розбиратися в кресленні, схемах, таблицях (перевіряти, уточнювати, приводити в порядок)

13а

Спостерігати, вивчати роботу гуртків художньої самодіяльності

або

13б

Спостерігати, вивчати життя мікробів

14а

Обслуговувати, налагоджувати медичні прибори, апарати

або

14б

Надати людям медичну допомогу при пораненнях, вивихах, опіках тощо

15а

Художньо описувати, зображувати події (що спостерігаються і уявляються)

або

15б

Складати точні описи-звіти про явища, події, що спостерігаються, об’єкти, що вимірюються, тощо

16а

Робити лабораторні аналізи в лікарні

або

16б

Приймати, оглядати хворих, розмовляти з ними, призначати лікування

17а

Фарбувати або розписувати стіни приміщень, поверхню виробів

або

17б

Здійснювати монтаж або збір машин, приборів

18а

Організовувати культпоходи ровесників в театри, музеї,

екскурсії, туристичні походи тощо

або

18б

Грати на сцені, приймати участь у концертах

19а

Виготовляти за ескізами деталі, вироби (машини, одяг), будувати будинки

або

19б

Займатися кресленнями, копіювати ескізи, карти

20а

Вести боротьбу з хворобами рослин, із шкідниками лісу, саду

або

20б

Працювати на клавішних машинах (друкарській машині, телетайпі, клавіатурі комп'ютера)

 

 

Інтерпретація отриманих даних

Лист відповідей складений так, щоб можна було підрахувати кількість знаків «+» в кожному із 5-ти стовпчиків, які відповідають певному типу професій. Підрахуйте, який тип професії одержав максимальну кількість знаків «+».

Ключ до тесту

  1. 1а, 3б, 6а,10а, 11а, 13б, 16а,20а
  2. 1б, 4а, 7б, 9а, 11б, 14а, 17б, 19а
  3. 2а,4б, 6б, 8а, 12а, 14б, 16б, 18а
  4. 2б, 5а, 9б, 10б, 12б, 15а, 19б, 20б
  5. 3а, 5б, 7а, 8б, 13а, 15б, 17а, 18б

 

Класифікація професій за типами

1.Людина – людина

  • Вид діяльності – виховання, навчання, керування, медицина, обслуговування.
  • Предмет праці – людина, група людей, колектив (шкільний клас, бригада робітників, військовий підрозділ, екіпаж судна чи літака).
  • Вимоги професії – уміння встановлювати контакт із людьми.
  • Приклади професії – педагог, вихователь, медсестра, лікар, юрист, офіціант, продавець, адміністратор, працівник міліції, лектор, бібліотекар, працівник клубу, суддя, слідчий, військовий.

 2.Людина – техніка

  • Вид діяльності – створення, монтаж, експлуатація, ремонт.
  • Предмет праці – машини, механізми, агрегати, технічні системи, транспорт.
  • Вимоги професії – високий інтелект, технічне мислення, добра координація рухів.
  • Приклади професії – електромонтажник, інженер-електрик, слюсар, радіоінженер, токар, шахтар, водій, будівельник, робітник технічних галузей, праці (гірнича справа, металургія, машино будівництво, легка промисловість, будівництво і транспорт, електротехнічна промисловість, енергетика).

 3.Людина – природа

  • Вид діяльності – вивчення, дослідження, профілактика захворювань.
  • Предмет праці – об’єкти живої й неживої природи, земля, атмосфера, корисні копалини, рослини й тварини.
  • Вимоги професії – знання природної системи, вміння передбачити й оцінити природні фактори.
  • Приклади професії – геолог, агроном, садівник, рибалка, зоотехнік, ветеринар, лісник, фермер, океанолог, фізіолог, біохімік, топограф, ґрунтознавець, землевпорядник, гідрограф, метеоролог, садівник, городник, виноградар, пастух, чабан, тваринник, пасічник, агрохімік.

 4.Людина – знакова система

  • Вид діяльності – розрахунки, виконання креслень і схем, переклади текстів.
  • Предмет праці – тести, цифри, формули, коди, умовні знаки.
  • Вимоги професії – уміння аналізувати й узагальнювати інформацію, логічне мислення, витримка, організованість.
  • Приклади професії – радист, бухгалтер, економіст, кресляр, перекладач, касир, плановик, набірник, коректор, машиніст – стенографіст, програміст.

5.Людина – художній образ

  • Вид діяльності – проектування, моделювання, виготовлення художніх речей.
  • Предмет праці – музика, скульптура, літературні твори, предмети образотворчого та прикладного мистецтва.
  • Вимоги професії – художній смак, творча уява, емоційність.
  • Приклади професії – художник, архітектор, скульптор, актор, журналіст, ювелір, письменник, кондитер, перукар, хореограф, режисер, композитор, музикант-виконавець, гравер, фотограф, закрійник, модельєр, маляр-альфрейник.

Дорогі, старшокласники!

Вибрати професію непросто, але до чого б ви не прийшли, обов’язково повинні пам’ятати, що якщо ваше рішення не було скороминущим захопленням, якщо ви обрали його самостійно, а не під впливом чийогось авторитетного тиску, то обрана дорога буде для вас радісною, а праця приносити ме задоволення.  І пам`ятайте слова відомого філософа Л. Сенеки: «Якщо людина не знає, до якого порту вона пливе, жоден вітер не буде їй попутним.»

 

Проведення профорієнтаційної роботи випускником школи, студентом Харківського національного університету цивільного захисту Чорним Сергієм Володимировичем

Наші партнери

Наші партнери

Наші партнери

Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 516

Баштанська ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 © 2018